Jump to content
Search In
  • خيارات أكثر ..
البحث عن النتائج التي ..
البحث في ..

مرحباً بك إلى المنتدى العربي للعلوم العسكرية!

إذا كنت مهتم بالعلوم و الأخبار العسكرية ، فضلاً قم بالإنضمام إلى الموقع لتعم الفائدة.

Amun

شركة (تاترا) ستقوم بتوفير هيكل للمركبات العسكرية للجيوش المصرية والأردنية

المشاركات الموصى بها

13087548_605102696313786_3238383092867220713_n.jpg.e053995794a56814d42b2e45b6b27d9d.jpg

 

 

 

في صفقات قيمتها الإجمالية حوالي 800 مليون كرونة تشيكية "33.4 مليون دولار" وقعت شركة تاترا اليوم الثلاثاء صفقة بالاتفاق مع وزير التجارة والصناعة Jan Mládek المتواجد في مصر على رأس وفد تشيكي مع مصر والأردن لتزويد الجيشين بهياكل (صاشي) لإستخدامات المركبات العسكرية.

 

 

الشركه وفرت بالفعل 130 هيكل لمصر وستوفر 220 وحده اضافيه

 

 

.S.

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

علي البركة باذن الله 

 

شركة تاترا كبيرة وعندها منتجات مميزة ولا تقل عن الالمان في شي بل اصبحوا ند قوي ليهم في صناعة المركبات العسكرية و منتجاتهم بتخدم مع الكثير من جيوش العالم 

 

ويبقي كلام د عادل  صح في ان الفهد النسخة الجديدة هايكون شاسيه بتاعها من تاترا التشيكية بدل الشاسيه الالماني المتقادم جدا اللي اصلا الالمان كانوا اسوء مورد لينا بعد الثورة واساليبهم الرخيصة في منع الوارادات العسكرية لمصر بعد الثورة عكس التشيك اللي كانت مساندة ولم يتوقف توريدها للشحنات العسكرية في هذا التوقيت الصعب وكانوا اوفياء لينا اكثر 

 

 

 

واظن اللواء العصار قالها قبل كده في موتمر ان مصر لن تنسي الدول التي ساندتها في اصعب اوقاتها ومنها التشيك

 

وانا اظن سيكون في اعلان عن اكثر من من مدرعة مصرية جديدة مع تاترا التشيك

 

مش NEW FAHED  بس 

 

 

 

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

tatra_7apr59_podvozek.jpg.85f1c188bdab0de60619441f79664679.jpg

 

 

احد نجاحات شركة تاتر التشيكية يرجع الى قيود الحكومة الالمانية فى تصدير المعدات العسكرية فضجرت الدول من منتجات مرسيدس ومان واتجهت لمصادر اخرى السبب الاخر لنجاح تاترا هو جودة منتجاتها

 

 

عملية تصنيع الشاسيهات تعتمد على امرين المعارف الفنية من سبائك خاصة يستخدم فى صناعتها الشاسية والامر الاخر متعلق كذلك بالجدوى الاقتصادية وهناك توجه محلى لتصنيع شاسية مصرى لعربة نقل قدرة 400-450 حصان

 

 

مبدئاا ستشترى مصر الشاسيهات لاستخدامها كاساس لعربات مدرعة او ذات تجهيزات خاصة الشاشية على الاغلب الذى ستشترية مصر مزود بمحرك قدرة 320 حصان

 

 

 

T 815-7APR59 19 240 4x4.1R  

 

 

4x4 HIGH MOBILITY HEAVY DUTY CHASSIS

 

 

 

 

  • Independent suspension
     
  • 11,060 kg payload
     
  • 4x4 drive
     
  • 240 kW
     

 

 

 

Engine

 

 

TATRA T3C-928-A0, EURO 3, 240 kW, 1,500 Nm/1,000 RPM

 

 

Transmission

 

 

 

TATRA 14 TS 210L, semiautomatic split, 14-speed

 

 

 

Cab

 

 

without standard TATRA cab

 

 

Wheelbase

 

 

3,710 mm

 

 

Gross vehicle weight (max.)

 

 

19,000 kg

 

 

Payload (max.)

 

 

11,060 kg

 

 

Top speed

 

 

110 km/h

 

 

Superstructure

 

 

 

Chassis is built as a platform for various kinds of special vehicles that need:

 

 

- superior drive-ability in difficult terrain

 

 

- heavy armoured protection on top of the chassis

 

 

- reliable chassis with low life-cycle costs.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04_tatra_t815_7apr59_podvozek-rozmery.jpg.dfe25916da2a1aa264cbfe7b0f6e7d4e.jpg

 

 

 ملحوظة :  البعض يكسل انزال اى خبر كامل ويقوم بانزل الرابط او الخبر باللغة العربية والافضل البحث عن اصل الخبر لان التفاصيل تكون افيد به وكذلك لتعم الفائدة

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

لو أراد المدنيين معرفة الفرق بين الألمان والتشيك في المعدات العسكريه ، هو نفس الفرق بين الفولجس فاجن و الأسكودا في السيارات المدنيه ........ الفرق ضئيل جداً

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

تستخدم شاسيهات تاترا فى انتاج العربات المدرعة لـ

 

فرنسا

 

البرازيل

 

اسرائيل

 

 

1043431309_TATRA01.jpg.cef43b33a9f04b9fda20f26e63f11d01.jpg

 

 

وتستورد السعودية والهند العربات ومكوناتها للتجميع محليا

 

 

1597392170_TATRA02.jpg.6062adc846e38e25fecf07a0dc56da9c.jpg

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

 

ملحوظة :  البعض يكسل انزال اى خبر كامل ويقوم بانزل الرابط او الخبر باللغة العربية والافضل البحث عن اصل الخبر لان التفاصيل تكون افيد به وكذلك لتعم الفائدة

 

 

 

 

اخر البوست رابط المصدر " .S. "

لم يكن به اى تفاصيل اخرى عن الصفقه غير اللى ترجمتها

 

لو عندك اى مصدر اخر به معلومات جديده عن الصفقه من فضلك افدنا واضفه للموضوع

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

ياريت ماتكونش للفهد

 

 

عايزين مصر تتجه لتصميم جديد ثوري بدل الفهد

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

اعتقد ان الالمان لم يعودوا يمانعون تصدير الشاسيهات كما هو معتاد لكن ما فعلوه معنا بعد 25 يناير كان يجب ان يكون له رد فعل مناسب خطوة موفقة

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

 

ياريت ماتكونش للفهد

 

 

عايزين مصر تتجه لتصميم جديد ثوري بدل الفهد

 

 

شاسيه التاترا هو شاسيه الفهد 300 الجديد بعد منافسه بشاسيهات اخري من الهند و صربيا و بيلاروسيا

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

 

اعتقد ان الالمان لم يعودوا يمانعون تصدير الشاسيهات كما هو معتاد لكن ما فعلوه معنا بعد 25 يناير كان يجب ان يكون له رد فعل مناسب خطوة موفقة

 

 

طيب خد دي التصميم الجديد للفهد جاء بعد رفض الماني لتركيب التصميم الالماني للفهد علي اي شاسيه غير الشاسيه المرسيدس بنز و هو ما تسبب في تكلفه 3 مليون اضافيه لانتاج نماذج التطوير للفهد

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

تاترا شركه مميزه  جدا وواحده واحده هنفكنا من الالمان فى حوار الشاسيهات ده واظن ان تعاوننا بهذا الصدد اصبح محدود او معدوم بعد موقفهم من ثوره 30 يونيو

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

الاخبار منتشرة باللغة الانجليزية  من عدة مواقع تشيكية  ولنوضح اهمية الخبر الانجليزى هو ما يوضح نوع الشاسية بسهوله رغم انه لم يذكرة اسما

 

 

http://www.tatraworld.nl/2016/04/26/tatra-to-sell-trucks-to-jordanian-and-egyptian-army/

 

 

 

Tatra to sell trucks to Jordanian and Egyptian army

 

 

 

 

Tatra carries you from Egypt and Jordan orders worth 800 million. Countries to deliver military chassis

 

 

Peter Lukac – Editor 26. 4. 2016 09:23 (updated 10:25)  0 Facebook Twitter Google+ Forward

 

 

The value of the contracts is around 800 million crowns.

 

 

Kopřivnická company that three years ago ended in bankruptcy, he last year earned 390 million crowns.

 

 

Tatra bude vyrábět speciální podvozky pro vojenská vozidla egyptské a jordánské armády.

 

 

Tatra will produce a special chassis for military vehicles Egyptian and Jordanian armies.

 

 

author: HN – Libor Fojtík

 

 

Kopřivnická the trucks will deliver for both the Egyptian and the Jordanian army. For both countries, delivers hundreds of special chassis for military vehicles, the value of all contracts is around 800 million crowns.

 

 

“We are already launching supplies about 130 chassis to Egypt and we are discussing the delivery of another 220 units. We are more or less appointed, just everything we need to get more into the contract,” says the head of the Board of Tatra Petr Rusek. The new contracts negotiated the mission of the Minister of Industry and Trade Jan Mládek and the Chamber just to Egypt and Jordan.

 

 

In Jordan, in turn, has appointed 50 special import chassis on which a local company KADDB builds its own military vehicle. “It’s the second batch, we have already exported about them here 80. And we hope that cooperation will continue,” Rusek said.

 

 

The reputation of the Tatras and speaks Czech ambassador in Amman, Jordan Petr Hladik. “Cars from Tatra were even the first thing to me when passing credentials Jordanian king mentioned,” he says that the Tatra Jordanian King boasted even visiting Saudi prince.

 

 

Tatra as new orders continued its upward trend. Company, which three years ago ended in bankruptcy, bought duo entrepreneurs Jaroslav Strnad and René Matera. Takeover and subsequent start-up businesses for them just drove Rusek. Strnad group at the end of last week announced that it buys and tries to save the Prague Avia , another traditional truck manufacturer.

 

 

A Tatra, a firm that even in 2012, underwent almost one billion crowns, after adjusting for debt earns its owners well. Just give 390 million for 2015, both owners cover all costs of purchase and start-famous automakers. The company’s wagons and bogies exports from New Zealand over India and Saudi Arabia to Western Europe.

 

 

Tatra will produce a special chassis for military vehicles Egyptian and Jordanian armies.

 

 

Kopřivnická the trucks will deliver for both the Egyptian and the Jordanian army. For both countries, delivers hundreds of special chassis for military vehicles, the value of all contracts is around 800 million crowns.

 

 

“We are already launching supplies about 130 chassis to Egypt and we are discussing the delivery of another 220 units. We are more or less appointed, just everything we need to get more into the contract,” says the head of the Board of Tatra Petr Rusek. The new contracts negotiated the mission of the Minister of Industry and Trade Jan Mládek and the Chamber just to Egypt and Jordan.

 

 

In Jordan, in turn, has appointed 50 special import chassis on which a local company KADDB builds its own military vehicle. “It’s the second batch, we have already exported about them here 80. And we hope that cooperation will continue,” Rusek said.

 

 

The reputation of the Tatras and speaks Czech ambassador in Amman, Jordan Petr Hladik. “Cars from Tatra were even the first thing to me when passing credentials Jordanian king mentioned,” he says that the Tatra Jordanian King boasted even visiting Saudi prince.

 

 

Tatra as new orders continued its upward trend. Company, which three years ago ended in bankruptcy, bought duo entrepreneurs Jaroslav Strnad and René Matera. Takeover and subsequent start-up businesses for them just drove Rusek. Strnad group at the end of last week announced that it buys and tries to save the Prague Avia , another traditional truck manufacturer.

 

 

A Tatra, a firm that even in 2012, underwent almost one billion crowns, after adjusting for debt earns its owners well. Just give 390 million for 2015, both owners cover all costs of purchase and start-famous automakers. The company’s wagons and bogies exports from New Zealand over India and Saudi Arabia to Western Europe.

 

Original Czech Text:  http://byznys.ihned.cz/c1-65265970-tatra-si-veze-z-egypta-a-jordanska-zakazky-za-800-milionu-korun-do-zemi-doda-vojenske-podvozky

 

 

ومصدر اخر

 

 

http://www.radio.cz/en/section/news/truck-maker-tatra-secures-contracts-to-supply-chassis-to-egyptian-and-jordanian-armies

 

 

وثالث

 

 

http://www.radio.cz/en/section/bulletin/daily-news-summary-2016-04-26

 

 

Stallion-II-rides-in.jpg.a64e0e33cfe59953ae52117b4072d87e.jpg

 

 

من تفاصيل الخبر يتضح ان الشاسية المذكور هو الشاسية الخاص بالعربات 4*4 الذى اوردت صورته مسبقا وهو ايضا يستخدم فى الاردن لانتاج العربة الاردنية الوحش ستاالون 2 وسبق شراء 80 شاسية منه للاردن وبالاضافة الى العقد العالى 50 شاسية

 

 

Wahsh.jpg.d200a017e2dcbb3c3fcc1c9a66fddc0e.jpg

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites
@Magic_Touch هل مصر بتنتج اى نوع من انواع الشاسيهات يصلح لتركيب مدرعات علية ؟ مش شايف يا ماجيك انة التاءخر فى مجال انتاج الشاسيهات دة غير مناسب لطفرة مثلا فى مجال صناعة الاتوبيسات او الطفرة الى حصلت فى انتاج الابرامز والخبرة فى معالجة الصلب والسبائك ؟ باختصار اية الى ناقص عشان ننتج شاسيهات لمدرعاتنا .

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

إنضم إلينا لإضافة تعليقك ...

يجب أن تكون أحد أعضاء هذا المنتدي لتتمكن من إضافة تعليق و التفاعل مع الموضوع.

إنشاء حساب

الإنضمام للمنتدى لا يستغرق سوي دقيقة واحدة !

تسجيل حساب جديد !

تسجيل الدخول

هل أنت عضو مسجل لدينا بالفعل؟ سجل دخولك هنا.

تسجيل الدخول الآن

×