Jump to content
Search In
  • خيارات أكثر ..
البحث عن النتائج التي ..
البحث في ..

مرحباً بك إلى المنتدى العربي للعلوم العسكرية!

إذا كنت مهتم بالعلوم و الأخبار العسكرية ، فضلاً قم بالإنضمام إلى الموقع لتعم الفائدة.

القائد المصري

طائرة النقل العسكري Embraer KC-390 ستزور مصر والإمارات في اطار جولة تسويقية

المشاركات الموصى بها

1_KC-390_Take_Off_02.jpg

 

طائرة النقل العسكري Embraer KC-390  ستقوم برحلة إلى الشرق الاوسط في اطار جولة تسويقية تشمل دول مصر والإمارات العربية المتحدة

 

وتامل الشركة ان الدول التي ستزورها الطائرة ستحوز اعجابهم

 

وان مصر والامارات هم الدول المرشحة لعقد صفقات بيع لهذه الطائرة حسب المصدر

 

 

Embraer KC-390 Visits Middle East after Farnborough

 

 

 

 - August 4, 2016, 10:34 AM

 

 

 

 

 

 

The Embraer KC-390 prototype visited the Czech Republic, Malta, Egypt and the UAE following its international debut appearance at the Farnborough airshow last month. Czech aerospace company Aero Vodochody is a risk-sharing partner in the KC-390, but the other countries are evidently considered to be additional potential customers. Although Embraer has identified five countries that could order a combined 32 aircraft, the order for 28 from the Brazilian air force remains the only firm commitment for the airlifter to date.

 

Aero Vodochody noted that its participation in the KC-390 is financed by the Czech export bank. The company is responsible for the design and manufacture of the rear fuselage and cargo ramp, the wing leading edge and all the cabin doors. Aero Vodochody has 150 employees working on the KC-390, and the rear fuselage is the largest aerostructure ever made in the Czech Republic, the company said.

 

Visitors to the KC-390 at Farnborough, including this AIN editor, were told that the aircraft’s cargo ramp is particularly long for ease of level loading. Two of the seven standard military 463L pallets that the KC-390 can carry are accommodated on the ramp. Embraer officials also noted the aircraft’s ability to seat 36 troops along the cabin sides, while still carrying six pallets in a lengthwise configuration. They said that the floor is Embraer’s own design, featuring a large number of tie-down rings and requiring no tools for reconfiguring or pallet handling. Officials toutied the quick convertability of the cabin, from airlifter to medical evacuation, search and rescue, or fire suppression.  

 

Embraer said that the prototype flew more than 48 hours during the KC-390’s first international mission, bringing the total hours logged by it and the second prototype to more than 400. Jackson Schneider, president and CEOof Embraer Defense and Security, said that more than 20 international delegations visited the aircraft at Farnborough.

 

The flight-test campaign will now resume, including tests of the aircraft’s role as an air tanker. Dry contacts will be made soon, starting with fixed-wing aircraft. Officials said that certification will be to FAA as well as military standards, via Brazil’s airworthiness authority ANAC, which follows the American standard. The KC-390’s off-the-shelf content, such as the IAE V2500 turbofans and the Rockwell Collins ProLine Fusion avionics, will aid that process. 

 

 

 

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

100 نقطة علي الخبر المميز اخي الفاضل 

 

والطائرة لها افضل اداء كا تانكر للقوات الجوية المصرية ان حازت اعجاب القيادة العسكرية المصرية 

 

qeeoglitqof1jicjpmaa.thumb.jpg.2612802e88778c662cefc4cd3c413dbc.jpg

 

 

Embraer Signs Suppliers for KC-390 Tanker-Transpor

 

 

 

The Brazilian Air Force, the launch customer for Embraer’s KC-390 tanker-transport, is actively involved in decisions about the aircraft’s suppliers.

 

 

 

 

Embraer Defense and Security signed contracts for the KC-390 tanker-transport program with two industrial partners who will supply airframe structures.

 

Aero Vodochody of the Czech Republic will produce the rear fuselage section, the cargo ramp, doors and hatches and the wing leading edge. FAdeA of Argentina (formerly FMA) will produce spoilers, nose landing gear and ramp doors, flap fairings and tailcones. Argentina and the Czech Republic are two of four countries that have signed cooperation agreements with Brazil for the KC-390, the others being Chile and Colombia.

 

Embraer said that development of the KC-390 is proceeding as planned, toward a first flight in 2014. However, the company has yet to select engines for the twinjet, with the choice thought to be between the CFM56 and the IAE V2500. The company has not yet specified who will supply the various mission systems. As launch customer, the Brazilian Air Force is closely involved in these decisions.

 

Following two redesigns, the KC-390 now offers a larger cabin volume and payload than the Lockheed Martin C-130J.

 

 

 

 

 

 

 

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

 

ممكن تفصيل اكثر عن الطائرة 

 

 

كل تفاصيل الحمولة والسعة لهذه الطائرة في هذه الصورة ومقارنة مع الطائرات من نفس فئتها

 

 

وللعلم هيا اكبر حمولة من c130 j

 

 

1569513_-_main.jpg

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

اعتذر للخروج عن الموضوع لكني كنت اريد اسأل ماهيه الجسم الموجود اسفل الرافال في الوسط

 

 

علي ماعتقد هذا ليس تاليوس ولا داموكليس

 

 

او بود تشويش اذا فما هو؟؟

 

 

اعتذر مره اخري وتحياتي للجميع

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

بعض المصادر تتحدث عن اهتمام من 2010 او شبه تعاقد رسمي عليها من جانب الاخوة في سلاح الجو الاماراتي من فترة 

 

 

UAE and Brazil to sign defence agreement

 

 

Deal between UAE and Brazil likely to result in setting up of join task force

 

1388689621.jpg

When I go back to Brazil,I will send, in 15 days, adraft agreement betweenour countries which willserve as an umbrella agreementon cooperation in themilitary field, says Nelson Jobim.

 

 

1784965892.png

 

 

Dubai: The UAE and Brazil are expected to enter a defence agreement in the coming months with the UAE's possible purchase of Brazilian military aircraft, the Brazilian defence minister said on Tuesday.

 

"When I go back to Brazil, I will send, in 15 days, a draft agreement between our countries which will serve as an umbrella agreement on cooperation in the military field," Nelson Jobim said through an interpreter on Tuesday.

 

The minister spoke to journalists in a Dubai Airport meeting hall prior to his departure from the UAE. During his visit here, Jobim met General Shaikh Mohammad Bin Zayed Al Nahyan, Crown Prince of Abu Dhabi and Deputy Supreme Commander of the UAE Armed Forces, as well as Lieutenant General Hamad Mohammad Thani Al Rumaithi, Chief of Staff of the UAE Armed Forces.

 

Jobim said the agreement was part of Brazil's push to become known internationally for its military expertise.

 

 

 

 

 

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

اتمنى ان تحوذ على رضا القيادة المصرية وان نتعاقد على عدد منها للعمل كتانكر ..لابد منها هي وال ايه-400 واليوشن 76..سيكون لدينا اسطول نقل ثقيل رائع جدا..يليق بمكانة وحجم الجيش المصري.

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

 

اعتذر للخروج عن الموضوع لكني كنت اريد اسأل ماهيه الجسم الموجود

 

 

[ATTACH]17647.IPB[/ATTACH]

 

 

اسفل الرافال في الوسط

 

 

علي ماعتقد هذا ليس تاليوس ولا داموكليس

 

 

او بود تشويش اذا فما هو؟؟

 

 

اعتذر مره اخري وتحياتي للجميع

 

 

Reco-NG pod 

 

 

http://defense-update.com/products/r/reco_ng_141109.html

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

@مصري٢١

اخى الرافال فى الصوره تحمل بود الاستطلاع Reco NG المقدم من شركة تاليس

 

صورة عن قرب للبود

 

 

reco-ng.jpg

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

بديل جيد للمتقادم من ال c130 ..ولكن فى نفس الوقت ماهى جوده الصناعات البرازيليه وبالاخص الجويه ومدى جوده المواد الداخله فى صناعه تلك الطائره ومحركها يحتاج عمره كل كام الف ساعه ..بعض اسئله مهمه خصوصا ان الطائره جديده ودخلت الخدمه حديثا

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

ربما لاستبدال اسطول الهيركوليز و البافلو المتقادم

 

 

لو صحت هذه الاخبار , هل هو اول محرك turbo fan يدخل الخدمة ف مصر

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

بديل جيد للمتقادم من ال c130 ..ولكن فى نفس الوقت ماهى جوده الصناعات البرازيليه وبالاخص الجويه ومدى جوده المواد الداخله فى صناعه تلك الطائره ومحركها يحتاج عمره كل كام الف ساعه ..بعض اسئله مهمه خصوصا ان الطائره جديده ودخلت الخدمه حديثا

 

بعد بحث قصير محرك V2500 مستخدم على طائرات airbus A319 , A320 , A321 و Boing MD_90 twin jet و airbus corporate jets

 

 

حقق اجمالى عدد ساعات طيران 100 مليون ساعة , تم تسليم 5400 قطعة و 1800 قطعة تحت الانشاء 

 

 

معنى هذا ان المحرك لا غبار عليه و يحوذ على ثقة كبرى شركات الطيران فى العالم باقى نطمن على البدن و التجهيزات الالكترونية :)

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

 

بعد بحث قصير محرك V2500 مستخدم على طائرات airbus A319 , A320 , A321 و Boing MD_90 twin jet و airbus corporate jets

 

 

حقق اجمالى عدد ساعات طيران 100 مليون ساعة , تم تسليم 5400 قطعة و 1800 قطعة تحت الانشاء 

 

 

معنى هذا ان المحرك لا غبار عليه و يحوذ على ثقة كبرى شركات الطيران فى العالم باقى نطمن على البدن و التجهيزات الالكترونية :)

 

 

 

تاكيدا علي كلامك حضرتك اخي الفاضل @13th_Warrior

 

في 6 دول متعاقدة علي هذه الطائرة في العالم منهم 4 في امريكا الجنوبية وسلاح الجو في جنوب افريقيا والبرتغال بعدد طلبيات جديدة لها  54 طائرة 

 

+ الشركة في الموقع الرسمي لها تتوقع عقد صفقات مع كل من الامارات - التشيك - اليونان - مصر - سلطنة عمان 

 

سعر الطائرة الواحدة منها هو 50 مليون دولار وهو اقل من سعر c130-j  اللي وصل سعرها الي لاكثر من 60 مليون دولار رغم ان الامبرار اكبر في السعة 

 

الطائرة لينة التجهيز تانكر او اواكس او نقل عسكري متوسط الحمولة 

 

 

getasset.aspx?itemid=56365

 

 

cc4827293ba892efdac7fa899eab2149.jpg

 

 

65738dbad0732a4af87396db39cbdf80o.jpg

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

شركاء تطوير هذا المشروع مع شركة امبرار البرازيلية هم 4 دول بريطانيا - اسبانيا -البرتغال- التشيك

 

 

embraer-brazil-defence.jpg

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

 

65738dbad0732a4af87396db39cbdf80o.jpg

 

معلومه جديده بالنسبه لى  انها تعمل كمنصه اواكس

 

اى معلومات عن الرادار ام  انها منصه مرنه لادماج اى رادار!

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

 

شركاء تطوير هذا المشروع مع شركة امبرار البرازيلية هم 4 دول بريطانيا - اسبانيا -البرتغال- التشيك

 

 

embraer-brazil-defence.jpg

 

 

ليا بس تعليق على الصوره دى 

 

 

ازاى الحموله القصوى 23 الف كيلو جرام  وازاى مكتوب تقدر تشيل 160 الف لتر وقود 

 

 

اكيد الرقم التانى غلط بتاع الوقود 

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

لتر البنزين حوالى  870 جرام  يعنى لو الحموله 23 الف كيلو يبقى ممكن تشيل  تقريبا 26 الف ونص لتر بنزين ...حموله متوسطه الى قليله بالنسبه لتانكر فى رائيي كمان مداها قليل بالحموله دى

مشاركة هذا المُحتوي


رابط المُشاركه
Share on other sites

إنضم إلينا لإضافة تعليقك ...

يجب أن تكون أحد أعضاء هذا المنتدي لتتمكن من إضافة تعليق و التفاعل مع الموضوع.

إنشاء حساب

الإنضمام للمنتدى لا يستغرق سوي دقيقة واحدة !

تسجيل حساب جديد !

تسجيل الدخول

هل أنت عضو مسجل لدينا بالفعل؟ سجل دخولك هنا.

تسجيل الدخول الآن

×